درحال بارگذاري...

لطفا سوالات جدید را پس از بررسی پرسش های متداول ذیل ارسال نمایید

نام و نام خانوادگی:

پست الکترونیکی:

موضوع پرسش:

متن پرسش از کتابدار:


پرسش های متداول

عضویت چه افرادی در کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پذیرفته می شود؟

کلیه اعضاء هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مدت اشتغال یا تحصیل

کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باارائه کپی آخرین حکم کارگزینی و یا معرفی نامه از حوزه مربوطه به مدت 2 سال

سایر افراد به عنوان عضو میهمان (بدون امکان امانت مدارک چاپی) به مدت یک سال

چگونه می توانم به عضویت کتابخانه در آیم؟

برای عضویت باید فرم الکترونیکی عضویت مندرج در وبگاه کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تکمیل گردد. بعد از تایید عضویت، شما به عضویت کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خواهید آمد. درخواست عضویت اعضای جدید حداکثر تا دو روز کاری بررسی خواهد شد.

هنگام تکمیل فرم عضویت با خطای «نام کاربری نامعتبر است» مواجه می شوم.

بهتر است فرم درخواست عضویت با استفاده از مرورگر موزیلا فایر فاکس یا گوگل کروم تکمیل شود. خطای مربوط به نامعتبر بودن نام کاربری به دلیل تایپ آدرس پست الکترونیک با حروف بزرگ است لذا لازم است در فیلد پست الکترونیک، حرف بدون استفاده از دکمه Shift تایپ شود یا اینکه کنترل نمایید تا دکمه Caps Lock فعال نباشد.

شناسه کاربری و رمز عبور ورود به سیستم کتابخانه دیجیتال چیست؟

پس از تایید درخواستهای عضویت از طریق سامانه کتابخانه دیجیتال پیامی مبنی بر تایید عضویت و شناسه کاربری و رمز عبور به آدرس پست الکترونیک ثبت شده توسط اعضا ارسال می شود. شناسه کاربری برای دانشجویان، شماره دانشجویی و برای سایر اعضا شماره ملی خواهد بود. رمز عبور برای تمامی اعضا به صورت پیش فرض شماره شناسنامه خواهد بود.

لازم است اعضا پس از اولین ورود به سیستم، از منوی «کتابخانه من» نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایند.

چگونه می توانم آدرس پست الکترونیک جدید خود را به منظور ارتباط با کتابخانه دیجیتال اعلام و ثبت نمایم؟

برای ثبت تغییرات اطلاعات عضویت لازم است به یکی از کتابخانه های دانشگاه مراجعه فرمائید یا درخواست خود را از طریق پست الکترونیک library@bums.ac.ir اعلام و ارسال فرمائید.

چگونه رمز عبور ورود به سامانه کتابخانه دیجیتال را تغییر دهیم؟

اعضای کتابخانه پس از ورود به سیستم می توانند از منوی «کتابخانه من» با انتخاب گزینه «تغییر رمز عبور» نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایند.

نحوه تمدید منابع امانتی چگونه است؟

اعضا پس از ورود به سیستم با شناسه کاربری و رمز عبور ، می بایست به منوی «کتابخانه من» را وارد شوند و از لینک «فهرست امانت های من» نسبت به تمدید مدارک امانتی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است مدارک امانتی تا دو روز قبل از تاریخ بازگشت تعیین شده، تمدید نمی شوند. مدارکی که تاخیر دارند نیز امکان تمدید الکترونیکی ندارند و برای تمدید آنها می بایست به کتابخانه مراجعه شود.

چگونه مدارک مورد نیاز را رزرو کنیم؟

برای استفاده از خدمات رزرو مدارک امانتی می بایست با شناسه کاربری و رمز عبور به سامانه کتابخانه دیجیتال داشگاه وارد شوید. سپس مدرک مورد نیاز را جستجو نمایید. در صفحه مشاهده اطلاعات کتابشناختی منبع، لیست نسخه های منبع قابل مشاهده می باشد. در لیست مذکور نسخه های موجود در کتابخانه های دانشگاه و نسخه هایی که در امانت هستند نشان داده می شوند. لذا چنانچه مدرک مورد نظر در کتابخانه موجود نباشد کاربر می تواند با کلیک بر روی لینک رزرو نسبت به رزرو آن نسخه اقدام نماید.

کاربران می توانند برای مشاهده  لیست مدارک رزرو شده خود از امکانات تعبیه شده در منوی کتابخانه من استفاده نمایند. در لیست مذکور امکان لغو رزرو نیز وجود دارد. لازم به ذکر است دستور رزرو هر مدرک به مدت پنج روز از تاریخ رزرو فعال خواهد بود و بعد از این مدت منقضی خواهد شد. 

از چه مرورگری برای استفاده از کتابخانه دیجیتال استفاده کنم؟

استفاده از مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم برای استفاده بهینه از امکانات کتابخانه دیجیتال توصیه می گردد. همچنین می توان از اینترنت اکسپلورر نسخه 9 و بالاتر نیز استفاده کرد.

مشاهده محتوای دیجیتال منابع با خطا مواجه می شود. برای رفع آن چه باید کرد؟

نمایش محتوای دیجیتال منابع نیازمند نصب نرم افزار فلش پلیر و روزآمدی این نرم افزار است. چنانچه در مشاهده محتواهای دیجیتال منابع با مشکل مواجه می شوید لازم است با استفاده از لینک «رفع اشکال نمایش محتواها» در بخش فهرست سایتهای مرتبط کتابخانه دیجیتال نسبت به نصب و روزآمدی نرم افزار فلش پلیر بر روی مرورگر رایانه خود اقدام نمایید.

 

تاریخ آخرین بروز رسانی: 10 مهرماه 1394